Okej?

Fredag.
Idag har vi börjat med riktigt svåra grejer på teorin.
Vet ni hur stor skillnad de är registreringsbevis
på en bil och en lastbil?
Till att börja med uppställning på minus?
problemet är att jag är värdelös på matte, jag trodde
att liggande stolen var nånting man använde
när man räknade minus...
Så man skulle kunna säga att jag 'är värdelös.

Var och hälsade på Farmor idag, hade en liten
tripp till hallsta.
Var på den här nya möbel-outleten, kunde ganska
snabbt konstatera att de som inte säljs på Nisses
på Erikslund får säljas för halva priset i Hallsta.
Lite ironiskt nåt sett, vi låter grejjerna åka från
stora Västerås till lilla hallstahammar och låter
dom snåla "bönderna" köpa skiten vi inte får
sålt i stora västerås..
Jag menar inte att jag tycker att alla i Hallsta är
bönder, men de var en såndär känsla jag fick när jag
gick in i butiken..
Sen åkte vi till mammas jobb och tog en kopp
kaffe och en cigg samt diskuterade att de är lättare
att ragga på någon som är död är lättare att övertala
att följa med hem.
Ironin och poängen i de hela är för lång att förklara,
de finns en poäng och jag är inte äcklig, de var en skånsk
kille som jobbade på mammas jobb som var förbannat rolig bara..
Sen åkte vi till Farmor, skulle kolla på en cykel som hon
hade över..
Jag har ju inte riktigt konfronterat de här med att min farfar
har gått bort, hur som helst drog jag mig för att åka dit.
Och jag hade rätt, de blev för mycket, alla minnen lukterna,
känslan av att komma in dit där jag har spenderat så
mycket tid och lekt så mycket och känna att de saknas nåt.
De känns konstigt.
De känns overkligt att förstå att han är borta, de är jobbigt att vakna..

Sen åkte vi och hämtade barnen på dagis, hann knappt komma
innanför dörren innan de var dags att åka till Mallsten för rep.
Skrev låtlista och diskuterade framtid, spelningar och sånt.
Är de nån som har hört bandet Cresendo?
vet inte hur de stavas, men typ så..

Lyssnade på Tysta mari i bilen, riktigt skönt..
Regn,90kmh,TystaMari.

Jaja, dags att dricka upp ölen och gå ut med hundarna så jag
får sova nångång..

Hörs vi imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0